بلوك باران پنجشنبه مازندران هواشناسی استان مازندران

بلوك: باران پنجشنبه مازندران هواشناسی استان مازندران اخبار اجتماعی

گت بلاگز اخبار اجتماعی تکمیل ایمن‌سازی مترو قیطریه در برابر جنگ ، ظرفیت مترو پایتخت کشور عزیزم

ایستگاه متروی قیطریه از مجموعه ایستگاه‌های خط ۱ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران و واجد دارای شاخصه منحصربه‌فردی‌ست که آن را از سایر توقف‌گاه‌ها متمایز می‌کند. ا

تکمیل ایمن‌سازی مترو قیطریه در برابر جنگ ، ظرفیت مترو پایتخت کشور عزیزم

ظرفیت مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران دربرابر حملات شیمیایی و اتمی چه اندازه است؟/تکمیل ایمن سازی مترو قیطریه در برابر جنگ

عبارات مهم : ایران

ایستگاه متروی قیطریه از مجموعه ایستگاه های خط ۱ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران و واجد دارای شاخصه منحصربه فردی ست که آن را از سایر توقف گاه ها متمایز می کند. این ایستگاه در وقت مدیریت 13 ساله محسن هاشمی (رئیس فعلی شورای شهر تهران) در متروی تهران، در جهت رویکرد پدافند غیرعامل به عنوان پناهگاهی در برابر حملات اتمی، مقاوم سازی شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه از تلاش مترو جهت تکمیل طرح مقاوم سازی ایستگاه متروی قیطریه دربرابر حمله بیوشیمایی و اتمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایستگاه متروی قیطریه از مجموعه ایستگاه های خط ۱ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران و واجد دارای شاخصه منحصربه فردی ست که آن را از سایر توقف گاه ها متمایز می کند. این ایستگاه در وقت مدیریت 13 ساله محسن هاشمی (رئیس فعلی شورای شهر تهران) در متروی تهران، در جهت رویکرد پدافند غیرعامل به عنوان پناهگاهی در برابر حملات اتمی، مقاوم سازی شد.

تکمیل ایمن‌سازی مترو قیطریه در برابر جنگ ، ظرفیت مترو پایتخت کشور عزیزم

امروز ۹ سال از تاریخ بهره برداری این ایستگاه می گذرد، ولی بعد از رفتن هاشمی از مترو در دولت احمدی نژاد، پروژه آماده سازی آن از دستور کار خارج شده است و همچنان ناتمام مانده است.

علی امام (مدیرعامل شرکت راه آهن شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه) با اشاره به امکانات ایستگاه مترو قیطریه و تجهیزات آن، راجع به تاریخچه احداث آن به ایلنا می گوید: در وقت مدیریت محسن هاشمی در مترو تهران، ایستگاه قیطریه به عنوان نمونه جهت بحث پدافند غیرعامل طراحی شد. ایستگاه به طور خاص و به صورت پایلوت طراحی شد و کارها بسیار خوبی در آن اتفاق افتاده است.

ایستگاه متروی قیطریه از مجموعه ایستگاه‌های خط ۱ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران و واجد دارای شاخصه منحصربه‌فردی‌ست که آن را از سایر توقف‌گاه‌ها متمایز می‌کند. ا

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه، ایستگاه مترو قیطریه ظرفیت محافظت از حدود هزار و 500 نفر را دارد ولی محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) به ایلنا می گوید: ظرفیت ایستگاه قیطریه زیاد از این حرفهاست و می تواند پنج هزار نفر را محافظت کند.

ورودی ایستگاه قیطریه در خیابان شریعتی، روبروی پل رومی واقع شده است است و مکان قرار گیری آن در منطقه مرفهی از پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. شاید در نگاه اول شبیه دیگر ۱۰۰ ایستگاه مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد ولی تفاوت هایی اساسی با آن ها دارد.

از نظر “علی امام” اگر یک حمله بیوشیمیایی یا اتمی صورت بگیرد، باید فضای ایستگاه و تونل به نحوی آب بندی شده است باشد که آلودگی ها به هیچ وجه مردم را تحت تاثیر قرار نداده و ایستگاه همچون کپسولی از مردم محافظت کند.

تکمیل ایمن‌سازی مترو قیطریه در برابر جنگ ، ظرفیت مترو پایتخت کشور عزیزم

او راجع به شرایط ایستگاه قیطریه هم می گوید: کارهای ساختمانی این ایستگاه تا حد زیادی انجام شده است است ولی بعد از عوض کردن آقای هاشمی و رفتن ایشان از مترو به دلایلی که جهت من مشخص نیست، این پروژه متوقف شد.

به گفته محسن هاشمی، هزینه آماده سازی ایستگاه قیطریه همان ۱۰ سال پیش، رقمی نزدیک به ۲میلیارد تومان شده است هست. او با تاکید بر اینکه آن روزها ساخت ایستگاه ها ارزان تر تمام می شد، ادامه می دهد: جهت ساخت ایستگاه قیطریه حدود 20 درصد زیاد کردن هزینه داشتیم. در آن سال ها ساخت هر ایستگاه حدود 20 میلیارد تومان هزینه برمی داشت، بعد می توان گفت حدود دو میلیارد تومان به هزینه ساخت ایستگاه اضافه شده است است.

ایستگاه متروی قیطریه از مجموعه ایستگاه‌های خط ۱ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران و واجد دارای شاخصه منحصربه‌فردی‌ست که آن را از سایر توقف‌گاه‌ها متمایز می‌کند. ا

مدیرعامل تازه مترو نیز می گوید؛ زمانی که به عنوان مدیرعامل وارد مترو شده است از این ایستگاه دیدار کرده و خواستار آن شده است که دوباره از پیمانکار قبلی جهت تکمیل پروژه دعوت شود.

او ادامه می دهد: در حال حاضر به دنبال گرفتن مصوباتش هستیم تا دوباره پروژه را شروع کرده و ایستگاه را تکمیل کنیم.

تکمیل ایمن‌سازی مترو قیطریه در برابر جنگ ، ظرفیت مترو پایتخت کشور عزیزم

در شرایطی که بیش از چندین کیلومتر خط مترو از زیر پایتخت کشور عزیزمان ایران عبور کرده و شمال و جنوب پایتخت را به هم متصل می کند، پرسش این است که آیا مترو این امکان را دارد که در صورت جنگ و بمباران به صورت پناهگاه مورد استفاده قرار گیرد؟

امام می گوید: نمی توانیم در تونل ها و روی ریل مردم را مستقر کنیم ولی ایستگاه ها در حد محدود چنین ظرفیتی را دارند با این وجود طبیعتا جمعیت 8.5 میلیون نفری پایتخت کشور عزیزمان ایران در آ نها جا نمی شود.

هاشمی هم اعتقاد است: اگر قرار باشد مردم روی ریل بروند کار سخت تر می شود و باید دو طرف تونل به وسیله لابیرنت بسته شود تا گاز، اتم و تشعشعات وارد نشود.

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اضافه می کند: باتوجه به اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از 100 ایستگاه مترو دارد، شرایطش از نظر پدافند غیرعامل مناسب است.

وی با بیان اینکه در دنیا پناهگاه های مقابله با حمله اتمی بسیار کم هستند، ادامه می دهد: پایتخت کشور عزیزمان ایران از نظر پدافند غیرعامل در شرایط مناسبی واقع شده است است و من پیشنهاد دادم که هزینه آماده سازی ایستگاه های مترو همچون ایستگاه متروی قیطریه تامین شود. البته جهت آنکه ایستگاه ضداتمی، شیمیایی، میکروبی و ضدبمب شود باید 20 درصد به هزینه احداث کل ایستگاه اضافه شود و اگر قرار باشد همه ایستگاه ها در برابر این حملات ایمن شوند، هزینه هنگفتی در پی خواهد داشت. به هر حال فراموش نکنیم که بمب انواع مختلفی دارد مانند بمب نفوذی و غیرنفوذی و بمب عادی.

واژه های کلیدی: ایران | تهران | ایستگاه | مترو تهران | محسن هاشمی | متروی تهران | شورای شهر تهران | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs